Friday, October 16, 2009

UCAPAN PENYUNTIK SEMANGAT....

assalamualaikum.....

tetibe nk tulis pasal politik sket..actually..i do have an ambition to be a politician..but..it seems like..it's jus an ambition...

sejak study dlm bidang law ni...saya amat tertarik dengan hal2 berkaitan politik ni...sentiasa ingin mengetahui apa yang terjadi dalam dunia politik ini...
so..back to the topik...ape sebenarnye yg ingin saya coretkan..??

  • ptg tadi sy telah pun menonton AGM UMNO kali ke-2 utk tahun ini...
di mana..AGM ini adalah untuk menggubal beberapa perlembagaan di dalam UMNO sendiri...

  • apa yang menarik perhatian sy...
setiap pemimpinnya telah membentangkan usul..menyampaikan amanat mereka dengan penuh semangat dan rasa rendah diri...
saya kira..ada sedikit perubahan dalam perhimpunan UMNO pada kali ini...
Ucapan yang mantap..tersusun..padat lagi bersemangat telah membuatkan setiap perwakilan seolah-olah telah bersedia untuk menerima segala input yang disampaikan oleh pemimpin mereka...

  • salah satu kekuatan pemimpin adalah pada teks ucapannya....
dan juga cara penyampaiannya sendiri...
walaupun mempunyai teks yang bagus...tetapi cara penyampaiannya tidak bersesuaian....
tiadalah maknanya juga....

  • akhir kata..coretan ini bkn lah bermaksud saya menyokongnya atau sebaliknya..
apa yang ingin saya sampaikan ialah...
seorang pemimpin itu...pelulah memiliki kekuatannya tersendiri bagi memastikan rakyat terus mempercayai mereka...dan kita boleh hidup dalam keadaan harmoni..
InsyaAllah...
Wallahua'lam...

1 comment: